Butikkjeder

Om det er butikktyveri, eller ansatte som begår underslag, slår det negativt ut på bunnlinjen og produktiviteten. Velfungerende bedrifter med gode rutiner sparer penger og tid. Politiet gjør sitt, men det mest effektive er når næringslivet selv tar problemstillingen på alvor og sørger for å være forberedt.

Kundeopplevelsen og bedre service er to elementer som retail bransjen må fokusere på for å tiltrekke seg kunder i dagens marked. Om butikker høyner servicegraden vil det føre til en nedgang i butikktyverier. Erfaring viser at økt oppmerksomhet, et smil, hei og god dag, reduserer butikktyveri.

Artikkel om, – God service stopper butikktyver.

Les mer om, Varetelling- Det gjelder å vite hva vi har og hva som mangler

Hvordan Charlottenbergs Shoppingcenter arbeider,  Med oppmerksomhet, kamera og varesikring får man ned svinnet.

Ikea-ansatt (26) tiltalt for millionunderslag – satte pengene på egen konto

Flere bedrifter kan redusere svinnet sitt, om de forebyggende tiltak er tilpasset dagens kriminalitetsbilde. Noen bedrifter snakker om et svinn på 1-5% av den totale omsetning. Det er høye tall!

Butikktyveri reduseres med sivilt vakthold.

Har du gode sikkerhetsrutiner, ansettelserutiner og kontrollrutiner? Det er viktige bestanddeler i svinnforebyggende arbeid. Tyveri og underslag utført av egne ansatte, er en utfordring som må tas på alvor. Svinn kan forkomme i flere ledd, uansett hva slags virksomhet du driver.

Les mer om sikkerhetsledelse.

Interne svinnkilder oppstår når bedriften har mangelfulle rutiner og instrukser. Med «Svinnhjulet», som veileder blir det enklere å avsløre svinnkilder.

Bestill et foredrag eller kurs med Bysheriffen

Bedrifter bør ha en strategi på dette område og helst servere tyvene på et sølvfat til politiet. Da vil bedrifter oppleve trygg handel og trygg lønnsomhet.

Les artikkelen om Rusta Norge. Viktig å sette en sikkerhetsstandard.

Kontakt oss, om du vil halvere svinnet ditt!

Steinar Vadla Risa – tlf. +47 90 75 58 11

«BySheriffen» – Steinar Vadla Risa