Kjøpesenter

Et kjøpesenter er en sosial arena og en viktig møteplass.  Et kjøpesenter er vår tids kirkebakke, et lokalt samlingssted. Da bør det være trygt å frekventere stedet hvor folk samles. Trygghet og trivsel betyr mye for kundeopplevelsen. Å skape en trygg oase for kunder, og medarbeidere er svært viktig. Et kjøpesenter som tar trygghetstiltak på alvor, vinner de lojale og lokale kundene.

Les hvordan Oasen Storsenter, – God service stopper tyverier. 

Kundeopplevelsen og bedre service er to elementer som retail bransjen må fokusere på for å tiltrekke seg kunder i dagens marked. Derfor er kriminalitetsutviklingen viktig å følge med på. Når næringslivet blir direkte skadelidende, blir det viktig å forebygge at kriminalitet ikke får et større fotfeste.

Bestill et foredrag eller kurs med Bysheriffen.

Mange kjøpesenter brukes som «fritidsklubb» hvor ungdommen vanker uten mål og mening. På flere steder skaper de et utrivelig miljø for de handlende. Det påvirker kundeopplevelsen på en negativ måte. Å forebygge at slike ansamlinger får fotfeste, blir viktig for å opprettholde en god atmosfære på senteret.

Hvordan Charlottenbergs Shoppingcenter arbeider,  Med oppmerksomhet, kamera og varesikring får man ned svinnet.

Når kriminalitet inntar et område går det utover kundeopplevelsen. Blir det mye støy rundt hverdagskriminalitet på et kjøpesenter eller handelssentrum, velger kunden det trygge alternativ. Du får et omdømme tap med på kjøpet.

Les, hvordan Strømmen Storsenter arbeider med trygghetstiltak.

Kriminalitet påvirker områder enten det er på et kjøpesenter eller i en handlegate. Dette er lett å glemme når det snakkes om «områdeløft» i og rundt Oslo og andre byer i Norge og Sverige.

Se TV innslaget, Når kriminalitet inntar et kjøpesenter.

Gjennom aktiv bruk av vår verktøykasse sørger vi for at du er klar for kunden, ved å ha et trygt, trivelig og tilgjengelig handlemiljø.

Les om, Sivilt vakthold – et undervurdert sikkerhetstiltak

Vi setter = tegn mellom trygghet og trivsel! Det skaper en god atmosfære i handlemiljøet når alle bidrar med sin innsats. Her vil et kjøpesenter, en butikk og en gårdeier ha sammenfallende interesse for å oppnå trygg handel og trygg lønnsomhet.

Les om, PLIVO øvelsen på Strømmen Storsenter. De tar sikkerhet og trygghet på alvor!

Vil du forbedre ditt kjøpesenters omdømme, og ta en posisjon i lokalmarkedet med trygghetstiltak? Vil du øke omsetningen på ditt kjøpesenter?

Les artikkelen, «Når personer skytes, blir folk redde.»

Da anbefaler vi at du legger kriminalitetsforebyggende tiltak inn i markedsplanen.

Kontakt oss!

Steinar Vadla Risa – tlf. +47 90 75 58 11

Bestill et foredrag, klikk på bildet.

«BySheriffen» – Steinar Vadla Risa